۹ روش افزایش ماندگاری قارچ دکمه ای

قارچ دکمه‌ای به صورت تازه خوری و فراوری شده مصرف می‌شود. از آنجایی‌که ماندگاری پس از برداشت در پرورش قارچ دکمه‌ای پایین است، تحقیقات زیادی برای افزایش ماندگاری پس از برداشت قارچ دکمه‌ای صورت گرفته است که در این مقاله به صورت کامل به بررسی برخی از این روش‌های عملی که به دو دسته کلی، در طول دوره پرورش و پس از برداشت قارچ می باشد، می‌پردازیم.

روش‌های افزایش ماندگاری که باید در طول دوره‌ی پرورش قارچ رعایت شوند:

۱- آبیاری

 ۹۰% از بافت قارچ دکمه‌ای را آب تشکیل داده است، لذا میزان آبیاری آن قبل از برداشت بر ماندگاری پس از برداشت آن تأثیرگذار خواهد بود. سعی شود یک روز قبل از برداشت در همه فلش‌ها، آبیاری صورت نگیرد، چه‌بسا آبیاری در فاصله نزدیک برداشت منجر به مرطوب شدن قارچ‌ها و در نهایت شیوع آفات و بیماری‌ها مخصوصاً لکه باکتریایی و کثیفی قارچ‌ها می‌شود.

برای دیدن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

دوستای عزیز لینک بالا ظرف یه هفته آینده فعال میشه...

آبیاری قارچ دکمه ای

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام من سینا هستم

از وبلاگت خوشم امد افرین خیلی خوب مدریت میکنی
.
.
.
میخواستم یه پیشنهاد بدم بهت این وبلاگ نیاز به یه قالب داره , من یه قالب برای وبلاگ دهی بلاگ اسکای طراحی کردم با کمک کد css/js/html حدود 29 تم قابل ارتقاع از سرور هست که میشه در طول یه سال به قالب کد ها یا ابزار های کلیدی هم اضافه کرد , تعوض تم هم خیلی اسونه به لینک های css کد قالب مربوطه رو میدی ثبت میزنی تم هم رنگش عوض میشه و... عوض میشه امکانات دیگر میخواستم بگم گفتم بیایی ببینی بهتره اگر میخوایی قالبو برات طراحی کنم بیا وبلاگم خبر بده با بنر اختصاصی برات طراحی کنم بری حال کنی با اسلایدی هم که خودم طراحیش کردم گفتنی نیست بیا ببین نظرتو بده ممنون.
.
.
.صفحه تم ها

http://theme-sina-pc1.blogsky.com/
.
.
.
وب خودم

http://server-dl.blogsky.com
.
.
.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.