جدیدترین روش برداشت قارچ دکمه ای

این ویدئو یک نوآوری در بخش صنایع غذایی کشاورزی را توسط دو محقق نشان می دهد. این نوع برداشت با برداشت توسط دست مقایسه می شود و سهولت کار  توسط این سیستم برداشت نمایش داده می شود.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://www.youtube.com/watch?v=cN2xfHmyPSA

ویدئو : کلیک

آیا قارچ صدفی را می شناسید؟

تاریخ کشت قارچ صدفی به  سال ۱۳۶۵ بر می گردد که اولین بار در آن سال، دکتر مصطفوی کارشناس دفع آفات و زراعت کشاورزی در سازمان تحقیقات کشاورزی در اوین اقدام به کشت این قارچ نمود.

قارچ صدفی یکی از قارچ های تجزیه کننده اولیه است به این معنا که می تواند سلولز و لیگنین گیاهان را تجزیه کرده و از آن ها استفاده کند. این قارچ بدون واسطه می تواند مواد مورد نیاز برای رشد خود را تهیه کند. این قارچ آنقدر سازگار است و به راحتی می تواند رشد کند که به طور مستقیم بر روی کاه و کلش رشد می کنند و میسلیوم ها با قدرت و سرعت بالا گسترش می یابد جالب است بدانید که از همین مواد ساده، می توانند پروتئین مورد نیاز ما را تامین کنند.

 

قارچ صدفی

  ادامه مطلب ...

سیستم کنترل شرایط محیطی سالن های پرورش قارچ

در این ویدئو سیستم های کنترل شرایط محیطی سالن های پرورش قارچ خوراکی را در انواع مختلف بررسی می کند، این سیستم ها ساخته کشور چین است.

جهت اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://www.youtube.com/watch?v=zXZOMkiBoh0

ویدئو : کلیک

باگاس و کاربرد آن در تولید کمپوست قارچ دکمه ای

ایران کشوری است که از لحاظ نزولات جوی، از نظم خاصی برخوردار نیست و صنعت قارچ هم به شدت به کلش گندم وابسته است. از طرفی این صنعت هر روز در حال گسترش است بنابراین رقابت تولید کنندگان بر سر کلش افزایش خواهد یافت. همین دو عامل سبب شده است که چاره اندیشی هایی در این زمینه صورت گیرد که یکی از اقدامات، بررسی استفاده از باگاس به جای کلش در تهیه کمپوست است.

اولین بار ایده استفاده از باگاس در تولید کمپوست، توسط آمریکایی ها مطرح شد که سبب تحریک محققان دیگر به منظور بررسی دقیق تر این موضوع گردید.

 

کاه و کلش

 

باگاس چیست؟

 
ادامه مطلب ...

پر کردن سالن های پرورش بوسیله ماشین

از مراحل پرورش قارچ دکمه ای، ورود کمپوست و خاک پوششی به سالن های پرورش قارچ است. پرکردن سالن پرورش در ایران هم به صورت ماشین انجام می گیرد ولی در حال حاضر به خاطر هزینه بالای ماشین آلات، توجیه پذیر نیست، ضمن آنکه در کشورهای اروپایی هزینه یک روز کارگر خیلی بالاست و به همین دلیل ترجیح داده می شود از ماشین آلات استفاده شود.

  این فیلم پر کردن سالن های پرورش قارچ دکمه ای را توسط ماشین، نشان می دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید:

http://www.mushroommachinery.com/

ویدئو : کلیک